Pazartesi, Ocak 23, 2012

KARA & SU KAPLUMBAĞASI ALMAYIN



Neden su yada kara kaplumbağası almayın diyoruz.
Çünkü yanlış.
Hemde çok büyük bir yanlış.

Kara + Su kaplumbağaları , evler de akvaryumlar da yaşamaya uygun canlılar değiller.

Size ne düşünürseniz düşünün...
Kim ne derse desin...
Kim hangi akvaryum daki hala yaşayabilen kaplumbağayı örnek gösterirse göstersin...
İnanmayın...

Yanlış...

Biz bu yanlışlığa bilmeden başladık , doğruyu sonra anladık.
Ben bilinçsizce kaplumbağa alırken forumlar da beni uyaracak tek bir kaplumbağa almayın yazısı yoktu.
Dolayısıyla bunun nedenini açıklayan tek bir yazı da yoktu.

Yanlışımı sonra anladım
Yanlışlığı anladım.
Kaplumbağalar sessizce ama yağmur gibi ölüyorlardı.
Kimse onların sessiz ölüm çığlığını duymuyordu.

Türkiyede bu konuyu forum mesajının ana konusu yapan , ilk defa almayın diye yazan kişi benim.
Bunu ben , ben , ben demek için narsist bir yaklaşımla yazmıyorum.
Ama bu konuda bir yazı görseydim okur o an ki düşüncelerimden daha farklı düşünür ve almazdım..

Benden önce , forumlarda ki çeşitli mesajlarda almayın diye cümle yazanlar olmuştur ama bunlar "Ay bunlar çok iş çıkartıyor , çok kötü kokuyor" diyen , daha önce almış , hevesi kaçmış , iş yükünden bıkmış kişilerdi.
Suçsuz kaplumbağaların çektiği sıkıntıyı değil sadece kendi sıkıntılarını düşünüyorlardı.

Ben de forumlara çok değerli bilgiler eklemiş olan , çok saygı duyduğum kişilerin verdikleri bilgilerle başladım bu işe. Tabi doğruların yanı sıra yalan yanlış yazılmış bir sürü yazı da vardı. Hatta bazıları kopya yapıştır yöntemiyle ve içerdikleri tüm yanlışlıklarıyla internete dağıtılmışlardı. Ben de pek çok bilgi ekledim forumlara ,eksik olan kısımları tamamlamaya , bilgi deliklerini yamamaya çalıştım...Bir süre yazdım... Çok yazdım. Ama sonra yazdıkça okudukça yaptığımız yanlışı anladım..

Çirkin , acıklı , ızdıraplı bir gerçek vardı ortada.
Ama doğru yada yanlış yazılmış hiçbir yazı , saklanan o çirkin gerçeği yansıtamıyordu.
Herkes olaya insan gözüyle bakıyordu. Kaplumbağa tarafından bakan pek yoktu.


Kaplumbağalar evlerde eziyet ve acı çekiyor, çok korkuyor ve malesef daha bebecik yaşlar da yağmur gibi ölüyor.
Kimse bu ölümleri umursamıyor , çok doğal birşeymiş gibi görülüyor.
Ne olacak ki kaplumbağa onlar , değerleri sadece 5 tl.
Öleni çöpe atar , yenisini alırım deniyor.

Ölen bir mucizedir aslında. Bir canlıdır. Yaşayan , karnı acıkan , canı acıyan ve korkan bir canlı.
Ufacık olmaları yada her ölen bir kaplumbağa için pet shoplar da satışta daha binlerce su kaplumbağası olması neyi değiştirir ki.
Satıcı bir bayana "Neden kaplumbağa satıyorsunuz" dediğim de "Burası pet shop ne yapayım kadın mı satayım ? Hayvanseverler kaplumbağa bulmak için ormana mı gitsin yani" demişti.

Beğendinizmi bu cevabı.
İşte kaplumbağa satın alınca bu zihniyete destek oluyoruz ve para kazandırıyoruz.
Onların arkasında daha büyükleri , ithalatçılar var. Onlarında arkasında vicdansız üretici çiftlikleri.

Evde kaplumbağa beslemek hayvanseverlik değil..
Hele hele canlıları para karşılığı satmak hiç değil.
O sadece kirli bir ticaret.
Ticaretin girdiği yerde vicdan olmaz..

Para el değiştirecek , kaplumbağalar ölecek.
Kaplumbağalar ölmeye devam edecek ki para el değiştirmeye devam etsin.

Ne satan kişi , nede siz , yani alan kişi onun ölümünü umursamayacaksınız.
Bunu adı hayvanseverlik midir?
Peki sevgimidir ?
Yoksa sonunda minik bir kaplumbağanın öldüğü , geçici bir eğlence yada bir hevesmidir?


Öldürmeyin onları.
Tam tersine koruyun.
Seviyorsanız gerçekten...
Almayın...
Başkasına aldırmayın..

Petshoplara düşen kaplumbağaları zaten kaybettik.
Siz almayın ki daha doğmamış , dünyaya gelmemiş kaplumbağaları kurtaralım bari.
Eğer biz çok almak isterken , iyice düşünüp almaktan vazgeçersek.
Ve almadığımız kaplumbağaların sayısı mesela tüm dünyada toplam 100 bin olursa
100 bin doğmamış kaplumbağayı kurtarmış olursunuz.

Bu bir görev.
Yapmak zorundasınız.

Herkes Antartika sularında balinaların yaşamı için Japon balina avcı gemileriyle mücadele edemez.
Herkes dünyanın bir yerinde petrole bulanmış bir deniz kuşunu yada pengueni temizlemeye fırsatı bulamaz.
Herkes Afrika ormanlarındaki gorillerin yok olmaması için gece gündüz onlarla birlikte yaşayamaz.
Kimi bu işlere vakit yada nakit bulamaz , kimi taa oralara gidemez , kimi de çok istese bile bunu yapamaz.

Ama işte bu saydıklarımı yapamasanız bile çok basit başka birşey yapabilirsiniz.
Dünya doğasına saygı göstermek , korunması gereken dünya canlıları korumak adına birşeyler yapabilmek için.
Kendi çapınızda ufak ama önemli birşey yapabilirsiniz.
Su kaplumbağası almayabilirsiniz yada bir başkasına aldırmayabilirsiniz.

Bunu yapabilirsiniz.
İzah edin , anlatın , engel olun.

Minicik Kaplumbağaları koruyun ve başkalarına da onları korumayı öğretin.

Onlar satılacak mal değil.
Onlar çocuklarınıza oyuncak değil.
Onlar akvaryumda yaşamaya uygun canlılar değil.
Onlar canlı.

Evleriniz de o daracık pis akvaryumlar da yok yere ölmesinler

Kendinize yalan söylemeyin.
Ben çok iyi baktım ama öldüler.
Onları çok sevdim ama malesef hasta olup öldüler.
Onlar için herşeyi yaptım ama gene de öldüler.
Zaten öleceklerdi benim suçum ne.
Bilmiyordum ne yapacağımı , bilseydim ölmezlerdi.
Demeyin...

Bunlar bahane
Suç sizindir.

Yukardaki fotoğrafı gördünüz mü ?
Bebek su kaplumbağasını akrilikle kaplamışlar masa süsü - kağıt ağırlığı yapmışlar
Nasıl bir yaratık bunu yapar.
Nasıl bir başka yaratık ta , onu alıp süs diye masasına koyar.
Benim aklım almıyor ama şu dünyada insanım diyen birileri bunu yapıyor.

Sevgiyle de olsa bir su kaplumbası alıp fanusa koyduğunuzda sizinde yaptığınız 3 aşağı 5 yukarı işte budur.
Onları akrilikle kaplayanlar yada havuzlarda üretip kolilere doldurup satanlar. Bu kanlı ticaretin aynı tarafındaki aynı adamlar.Vicdansız satıcılar. Bu ticaretin diğer tarafında siz varsınız , yani duyarsız alıcılar.

Hoşunuza gitti mi ?

ALMAYIN
MİNİCİK MASUM KAPLUMBAĞALARIN EVLERDEKİ BİOLOJİK İDAM SÜRECİN DE ONLARI ÇOK SEVEN GARDİYANLARI OLMAYIN.

8 yorum:

  1. akvaryumum 60 litre ve filtreli bundan önce 2 yıl sarı prenses baktım çok sağlıklıydı kaplumbağa da baktım çok büyüyünce vermek zorunda kaldım bence sorun olmaz akvaryumum hem büyük hem filtreli ve oyun alanları var

    YanıtlaSil
  2. Benim bahçemde serbestçe dolaşan bir tane var

    YanıtlaSil
  3. Bkz. Kaplumbagasina bakmayi beceremeyip olduren insan konusu

    YanıtlaSil
  4. Sadece kaplumbağalar için değil, bütün hayvanlar için geçerli bir kaidedir bu. Önemli olan hayvanlar dar alanlara hapsetmemek. Bunun dışında her hayvan uygun koşullar sağlandığı sürece beslenebilir.

    YanıtlaSil
  5. Bende evinde insan yılıyla 13 yaşında kaplumbağa bakan biriyim ben bu hayvana para verip almadım. O anki aklımla alırdım şimdiki aklımla değil kaplumbağanın bana geliş serüveni aslında yapılan bir çok yanlışla dolu öncelikle farklı bir konuya değinmek istiyorum. Bu hayvan arkadaşıma yeni yıl hediyesi olarak verilmişti ve bu konuda ne ilgisi nede yeterli bilgisi vardı. Unutmayın ki bir canlı ister arkadaşınıza ister çocuğunuza he di ye o la rak ve ril meez! Akabinde bu canlıyı hediye olarak alan arkadaşım şaşkın bir şekilde eline tutturulmuş küçük bir paket ıstakoz torbasıyla kapımı çaldı hayvancağız biçare bir halde ondan korkup tutmak için eline eldiven geçiren yabancı insandan ürkmüş arkadaş sorumluluklarıyla eve gelen bu hayvan yüzünden annesi ile ters düşmüş o gece ben annemi ikna edeyim biraz alışayım alırım diyerek gitti benim ellerime bırakıp gitti. Sonra o hayvan beni sahip onu koyduğum minik akvaryumu yuva bildi ve aradan tam 13 yıl geçti. Şimdi bu hayvandan beni ayırmak için servet bağışlasalar kabul etmem. Buna rağmen şirinliğine güzel rengine rağmen evde bakılacak bir hayvan mı dersiniz kesinlikle değil.sempatikliğinin yanı sıra Oldukça vahşi ve agresif bir hayvan küçükken pek sorun olmasada büyüdükçe sahip oldukları güçlü çeneler en tedbirsiz anınızda bir parça etinizi onun ağzında görmenize neden olabiliyor. Bir başka konuda büyüme meselesi Şimdi siz bu hayvanı satın alırken haliyle satıcıya ne kadar büyüyeceğini sorarsınız. Size şu kadar bu kadar demez büyümez yada çok fazla büyümez tabirini emin biçimde kullanır. Gerçek sebebini ben söyleyeyim bu hayvanlar satışa sunulmadan önce gelişimlerini durduran bir ilaca maruz bırakılıyorlar maalesef ve aldığınız hayvan en iyi bakımla iki bilemedin üç yıl yaşıyor. Şanslıysanız benimki gibi ilaca maruz kalmamış bir hayvana sahip olursunuz. Yada şanssızsanız mı demeliyim (kendi açımdan hiç böyle düşünmedim) hangisi yıllarca bir hayvanın uzunca yaşayan bir hayvanın sorumluluğunu alabilecek kadar cesur musunuz. 40 yıl belki 50- 60 hala bir kaplumbağa bakmakta kararlı mısınız. Kendinize güveniyorsanız Yolunuz açık olsun.

    YanıtlaSil
  6. Yazari yanlis anlamissiniz bakamayacaksaniz almayin demiyor basit bir tabirle kesinlikle ALMAYIN diyor ,bu ticareti oldurmenin tek yolu talep yoksa uretimde olmaz ve son yorumdaki arkadasin bahsettigi olayda gerceklesmez buyumesin diye ilac vermek mi?daha neler yapiyorlar kimbilir ticaret adina.

    YanıtlaSil
  7. Ben satın almıyorum ama birisi bana verdi ve ne yapacağımı bilmiyorum, eğer almazsaö ona ne olduğu konusunda vicdan azabı çekeceğimi biliyorum. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmeye başladım ama satın almadım evlatlık edindim diyelim.Çok alışırsam ve ölümüne neden olursam bu beni daha kötü duruma getirecektir eminim. Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  8. selam,rizenin bir dağ köyünde komşu bize kaplumbağa getirdi ..en az 1 yaşında..fasülye kazarken bulmuş ama kadına göre 1 yıldır buralarda ..yani vicdansızın biri almış,bıkıncada fırlatıp atmış...eşi yok arkadaşı yok sevdiği yiyecekler yok ,yok yok..
    bu yüzden admin sana katılıyorum kimse almasın hatta devlet satılmasını yasaklasın..İnsan olmadan yaşayamayan hayvanları sahiplenin satın almayın..lütfen.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.